Obec Hejtmánkovice Minimapa

Vyhledat

Drobečková navigace

Úvodní stránka > Mateřská škola > Mateřská škola > Charakteristika MŠ

Identifikační údaje o mateřské škole                                     

PC280606.JPG

 Název: Mateřská škola, Hejtmánkovice

 

Adresa: Hejtmánkovice 203, Broumov, 550 01

Zřizovatel školy: Obec Hejtmánkovice

 

Statutární zástupce: Mgr. Svatoslava Tremčinská

Telefon: 491 523 769

 

 

Charakteristika mateřské školy

Mateřská škola má jednu heterogenní třídu s kapacitou 23 míst.

Budova MŠ prošla v nedávné době velkými změnami, kdy došlo k výměně oken, zateplení budovy, rekonstrukci střechy a v neposlední řadě též k barevné proměně fasády.

MŠ má dostatečně velký oplocený pozemek v příjemné vzdálenosti od silniční komunikace. Díky projektu „Regenerace zahrady MŠ v Hejtmánkovicích“ získala tato zcela novou podobu a nabízí kvalitní interaktivní zázemí pro různorodé činnosti ve výchovně vzdělávacím procesu.

Třída je vybavena kvalitním nábytkem, který plně vyhovuje potřebám dětí a podporuje jejich samostatnost. Vybavení hračkami a pomůckami odpovídá věku dětí, přednost je dávána přírodním materiálům.

Organizace

Stravování zajišťuje Školní jídelna, Hejtmánkovice přímo v mateřské škole, jídlo se tak připravuje na místě. Po celý den mají děti zajištěn pitný režim – obsluhují se dle vlastní potřeby samy nebo požádají o pomoc. Snažíme se podněcovat chuť dětí seznámit se s novými potravinami či nápoji, v žádném případě však děti do jídla nenutíme.

Režim dne je pružný, stanovuje rozvržení činností pouze orientačně a přizpůsobuje se tak potřebám a zájmu dětí a též aktuální situaci v mateřské škole. Děti mají možnost volby při zapojování do jednotlivých činností. nich zapojují dle vlastního zájmu.

Pohyb venku se uskutečňuje denně s přihlédnutím k aktuálnímu stavu počasí.

Krátký odpočinek po obědě je společný všem dětem při poslechu mluveného slova, poté v něm děti pokračují dle své vlastní potřeby či si zvolí jiný klidový program tak, aby nerušily děti s vyšší potřebou spánku.

Pedagogové respektují potřeby dítěte, navozují situace klidu a pohody, budují vzájemnou důvěru. Děti jsou zatěžovány přiměřeně, mohou kdykoliv relaxovat v klidných koutcích třídy. Děti se učí pravidlům soužití, dostává se jim jasných a srozumitelných pokynů.

Vedeme děti k ohleduplnosti, zdvořilosti, vzájemné spolupráci, budujeme jejich důvěru v sebe sama. Ve vzdělávacím procesu děti nepřetěžujeme, umožňujeme jim dostatek prostoru pro spontánní činnosti.

 

TOPlist